![Køb billetter til Derbyet](/sites/default/files/styles/article_full/public/media/migrate/Spillerbilleder/910x510_leotifoderby.jpg?itok=0PcNSwcw)
Lars Rønbøg, Getty Images
Leo – the comeback
Problemstilling
Da F.C. København i 2013 skulle produceres en ny Leo-dragt, ønskede vi at modernisere udtrykket og stilen. Det gjorde, at Leo fysisk ændrede stil og dermed også karakter. Opgaven var derfor at sikre denne transformation med højst mulig gennemslagskraft, originalitet og humor.
Løsning
Når man laver en maskot om, kan man lige så godt gøre det med stil og med en smule københavnsk arrogance, så Leos personlighed også fik et lille twist i forhold til kotumen inden for maskotverdenen. Resultatet blev seks små videohistorier om Leos transformering fra udbrændt løve til en fræk hankat.
Resultater
- En stigning i reach på 169% i forhold til gennemsnittet på vores normale videoer.
- En stigning i engagement på 191% i forhold til gennemsnittet på vores normale videoer.
- En stigning i talking about på 186% i forbold til gennemsnittet på vores normale videoer.
Reach: Antal unikke personer, der har set videoen
Engagement: Antal unikke personer, der har klikket videoen
Talking about: Antal unikke personer, der har oprettet en historie ud fra videoen (Likes/shares/comments)
De seks små videohistorier
De seks små videohistorier