F.C. København og adidas præsenterer ny trøje – Color of Lions

F.C. København og adidas præsenterer ny trøje – Color of Lions

Når Byens Hold den 23. februar løber på banen til forårspremieren i Superligaen på udebane mod AGF, vil spillerne bære en helt ny dragt fra adidas inspireret af input fra klubbens fans samt af F.C. Københavns historie.

For F.C. København har det først og fremmest været vigtigt, at den nye spilledragt er funktionel, at den komplementerer de øvrige spilledragter, og at dens visuelle udtryk skiller sig ud. Ikke mindst pga. valget af den specielle orange farve, som adidas har tilbudt. Farven fanger øjet og er anderledes, men står samtidigt for flere ting, der har været vigtigt i den proces der ligger bag denne nye trøje.

>> Køb trøjen her

Farven orange tilhører stjernetegnet Løven, og symboliserer bl.a. vilje til at vinde. En vilje der blandt andet blev understreget i Brügge tilbage i 2008, hvor F.C. København optrådte i orange i 1-0-sejren over Club Brügge og for første gang i klubbens historie gik videre fra et europæisk gruppespil.

Til at skabe trøjen har F.C. København bl.a. benyttet adidas’ miTeam-værktøj, der giver mulighed for at sætte sit personlige præg på sportstøj fra adidas. Efterfølgende er trøjen blev forædlet med et specialdesignet FCK-logo i lyseblåt samt Carlsberg SPORT-logoer i samme matchende farve.

- F.C. København er Nordens mest markante fodboldklub med stor opbakning fra en masse dedikerede fans. Det er oplagt, at klub og fans er gået sammen om at designe den nye 3. trøje, og vi har netop udviklet adidas miTeam for at gøre det muligt at indarbejde f.eks. værdier, historie og symboler i vores fodboldudstyr, fortæller Thomas Schwartz, Country Manager fra adidas.

Køb trøjen nu
F.C. Københavns nye 3. trøje kan købes fra den 19. februar i F.C. København MegaStore i PARKEN og FCK FanStore på Frederiksberg, ligesom den naturligvis er til salg på www.fckmegastore.dk/ColorofLions lige nu.