Lauesen: Nye tiltag sætter retningen
Nyt stadionpartnerskab med 3, nyt stadion logo, nyt visuelt udtryk i Parken, udvidelse af Fanshoppen, ny webshop, nyt partnerskab med Les Deux, forlænget partnerskab med Audi, ny FCK Profil og en forårspremiere, hvor flere end 25.000 allerede har sikret sig en plads.
Der er i høj grad gang i den rundt om fodbolden i F.C. København og Parken for tiden, og det er ikke tilfældigt, at der er masser af udvikling:
Vi skal løfte klubben og stadion i fremtiden
”Det er ingen hemmelighed, at vi arbejder hårdt på en strategi, der skal løfte klubben og stadion i fremtiden," siger direktør Jacob Lauesen.
"Vores fokus er at styrke vores kerneforretning omkring klubben og stadion, hvor vi gentænker alt det, som FCK og Parken har været gode til traditionelt på en moderne måde."
"Det man ser for tiden er, at vi allerede i fuld gang med at lægge nogle af de spor ud, der bliver vejen til en succesfuld udførsel af strategien."
Parken skal stå mere på egne ben
”Hvis vi starter med Parken, så er det meget mere end F.C. Københavns hjemmebane. Det er vores nationalstadion, og vi vil arbejde hen mod, at det kan stå mere på egne ben på en række områder. Parken skal fremover være endnu mere relevant for både københavnerne og danskerne, og det er partnerskabet med 3 et skridt i retningen af."
>> Parken har også sin egen hjemmeside
Enorm interesse omkring FCK
”Hvis vi vender blikket mod udviklingen omkring F.C. København, så oplever vi en enorm interesse for at være en del af vores klub, både når det gælder kampene og tiden mellem dem."
"Derfor skal vi sikre, at man får en god oplevelse, uanset om man har med os at gøre digitalt eller fysisk. Derfor var det vigtigt for os at udvide Fanshoppen og opgradere vores webshop og digitale profil markant for at kunne udvikle os endnu mere fremover,” fortsætter Jacob Lauesen.
Brandpartnerskaber for alle F.C. Københavnere
”Ud over det nye partnerskab med 3 omkring Parken, så har vi netop lanceret en ny kollektion for fans og spillere sammen med Les Deux, som passer rigtigt godt ind i vores tanker om brandpartnerskaber."
"Det område vil vi udvikle meget på, så vi skaber partnerskaber, der giver noget til alle F.C. Københavnere, uanset om de er fans eller spillere."
"Endelig er forlængelsen med Audi et udtryk for, at vi arbejder meget langsigtet med vores partnerskaber, og at det mediehus, vi har skabt, giver utroligt god mening for vores partnere anno 2022.”
Interessen er en indikator
I disse timer ser Jacob Lauesen mest frem til at se en masse mennesker i Parken i aften, når vi tager hul på foråret med hjemmekampen mod OB.
”Den interesse, der er for at komme i Parken, er en meget god indikator for, hvordan københavnerne har det med FCK. De vil gerne være en del af den udvikling, vi har gang i, og tilsammen har vi på tribunen, på banen og på kontorerne sat en virkelig spændende udvikling i gang."
"Den udvikling ser vi frem til at fortsætte og gøre endnu mere positiv med den strategi, vi har på vej,” slutter Jacob Lauesen.
>> Du kan stadig nå at finde en plads til i aften
Faktaboks: De nyeste tiltag