Carlsberg bliver første partner for F.C. København Kvindefodbold
F.C. København og Carlsberg forstærker nu et af dansk fodbolds længste partnerskaber med en aftale, der omfatter F.C. Københavns kommende kvindehold.
Når F.C. Københavns første kvindehold nogensinde løber på banen til august, bliver det med Carlsberg i ryggen og på ærmet. Forberedelserne til den længe ventede premiere er godt i gang, og F.C. København er stolte af at præsentere Carlsberg som den første partner for F.C. København kvindefodbold.
”Vi er meget glade for, at vi endnu engang kan cementere det helt unikke partnerskab mellem Carlsberg og F.C. København. Vi har store ambitioner med vores kvindehold – både sportsligt og kommercielt – og at Carlsberg vil være med til at understøtte det, betyder meget for det fundament, vi er ved at bygge under kvindefodbolden,” siger Mikkel Grove Lindsted, kommerciel direktør i F.C. København.
Partnerskab der skaber historie
I årtier har Carlsberg og F.C. København hørt sammen og bygger med den nye aftale om kvindeholdet et helt nyt element på det samarbejde, der startede i 1999.
”Sammen skal vi bringe kvindeholdet frem og sikre de bedste betingelser for en succesrig udvikling for kvinderne. For os handler det her både om F.C. Københavns kvindehold og dansk kvindefodbold generelt, som skal have langt mere opmærksomhed og opbakning. For os er det helt naturligt at være en del af at skabe endnu et stærkt samlingspunkt i hovedstaden,” siger Carlsberg Danmarks adm. direktør, Peter Haahr Nielsen.
Skal inspirere kvinder og piger i fodboldens verden
Med aftalen vil Carlsbergs logo pryde kvindernes ærme, men aftalen byder også på adskillige initiativer, der skal skabe fornyet interesse for kvindefodbold i Danmark og i København.
”Vi er enige om at bruge vores samarbejde til også at skabe mere hype omkring kvindefodbold og forhåbentlig bidrage til, at flere piger får øjnene op for fodbolden og får lyst til at prøve det af. Når vi sikrer et stærkt brand til F.C. Københavns kvindehold, vil det helt naturligt skabe en større rækkevidde, der kan inspirere kvinder og piger i fodboldens verden,” siger Mikkel Grove Lindsted.
Aftalen løber frem til sommeren 2029, og initiativerne vil løbende blive rullet ud – nogle i samarbejde med F.C. Københavns fans.