Brystkræftkampagne indbragte 425.000 kroner

 
Pressemeddelelse, 5. november 2006

 

Brystkræftkampagne indbragte 425.000 kroner

 

En flot afslutning på auktionen om F.C. Københavns lyserøde spillertrøjer endte i et samlet udbytte for brystkræftkampagnen Breast Friends på 425.000 kroner. Pengene blev søndag overrakt til Kræftens Bekæmpelse.

 

Michael Gravgaard og Tobias Linderoth er tilsyneladende de mest populære F.C. København spillere. Deres trøjer nåede helt op på 34.000 kroner, da der torsdag faldt hammerslag i auktionen over de unikke lyserøde spillertrøjer, som københavnerne optrådte i under SAS-Liga kampen mod Vejle Boldklub den 29. oktober i PARKEN. Auktionen var en del af medicinalvirksomheden Roches kampagne Breast Friends, som støtter kampen mod brystkræft.

 

– Auktionen gennemført af Bruun Rasmussen Kunstauktioner har været en stor succes, og vi er meget glade for den overvældende interesse for hele kampagnen. Sammenlagt har kampagnen indbragt 425.000 kroner – penge som går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelses forskning i forebyggelse og behandling af brystkræft, siger marketingdirektør Lisbeth Nielsen, Roche. Hun og F.C. Københavns bestyrelsesformand Flemming Østergaard overrakte søndag aften pengene til Kræftens Bekæmpelse før SAS-Liga opgøret mellem F.C. København og Brøndby IF i PARKEN.

 

– Det store beløb fra Breast Friends kampagnen betyder meget for vores mulighed for at forske i forebyggelse og behandling af brystkræft og dermed hjælpe brystkræftpatienterne, siger Kurt Damsgaard, kommunikationschef i Kræftens Bekæmpelse.

 

– Vi har flere personer i klubben, der har haft brystkræft tæt inde på livet, så det var en meget let beslutning at støtte kampagnen, og vi er glade for at have kunne bidrage til så stor en succes, siger Flemming Østergaard, bestyrelsesformand i F.C. København.

 

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:


Lisbeth Nielsen, Roche a/s, telefon: 21 21 60 58.

 

Læs mere om Breast Friends kampagnen på www.breastfriends.dk

 

 

 

Søndag overrakte Lisbeth Nielsen, marketingdirektør i medicinalvirksomheden Roche og

F.C. Københavns bestyrelsesformand Flemming Østergaard en check på 425.000 kroner

til Arne Rolighed, direktør i Kræftens Bekæmpelse. Pengene er indsamlet via Roche-kampagnen

Breast Friends og skal anvendes til forskning i forebyggelse og behandling af brystkræft.

F.C. København støttede kampagnen ved at stille op i lyserøde trøjer i SAS-Liga kampen

 mod Vejle Boldklub den 29. oktober...

 

 

Søndag overrakte Lisbeth Nielsen, marketingdirektør i medicinalvirksomheden Roche og

F.C. Københavns bestyrelsesformand Flemming Østergaard en check på 425.000 kroner

til Arne Rolighed, direktør og Annette Blou Pryce, projektleder i Kræftens Bekæmpelse.

Pengene er indsamlet via Roche-kampagnen Breast Friends og skal anvendes til forskning

i forebyggelse og behandling af brystkræft. Michael Gravgaards lyserøde trøje blev

solgt til Jens Jensen, direktør i Nedrivningsaktieselskabet Jensen og hans søn Jeppe Jensen,

som fik hammerslag på 34.000 kroner. Kombinationen af en medarbejder, der er

blevet ramt af brystkræft og en glødende interesse for F.C. København gjorde det nemt

for virksomheden at byde på trøjen...