Enorm medieinteresse for 1/8-finalen
Ikke kun på tilskuerpladserne har der været enorm efterspørgsel på billetter til tirsdagens Champions League-brag mod Manchester City, hvor vi nok mindst kunne have solgt 50.000 pladser.
Også på medieområdet er interessen meget stor, og endnu større end til efterårets hjemmekampe i Champions League-gruppespillet.
”Vi har jo efterhånden haft en del af de her store kampe, og vi er godt forberedte efter de to seneste gruppespil mod meget attraktive modstandere,” fortæller Jes Mortensen, Head of Communication.
”Men i en 1/8-finale er interessen selvfølgelig endnu større, for dels er det knald eller fald over to kampe, og dels er det kun anden gang nogensinde, at vi er nået så langt i verdens største klubturnering.”
Øgede krav og øget interesse
UEFA øger også kravene til klubberne, når man går fra gruppespil til ”playoff-kampe”, så der skal blandt andet afsættes mere plads til medierne:
”Til hjemmekampe i gruppespillet var der typisk tre-fire TV-rettighedshavere med kommentator-pladser på tribunen, men til City-kampen har vi 12 TV-stationer. Dertil kommer en voldsomt stor medieinteresse fra hele verden, så vi har også udvidet antallet af pressepladser en del,”
”Ud over TV-stationernes kommentatorer og eksperter, så kommer der ca. 150 journalister og fotografer til kampen, inklusive klubbernes egne medier. Men vi har haft over 200 ansøgninger om akkreditering, så vi har desværre måttet skuffe mange danske og udenlandske pressefolk, som gerne ville ind og dække kampen.”
”Alt det praktiske med akkreditering af medier m.m. giver en del ekstra arbejde i forhold til en normal Superligakamp, men det gælder jo næsten alle afdelinger i huset. Drift, hospitality, event, restauranter, boder og mange andre har også været i gang længe med planlægningen, og selv om vi har fuldt hus en del gange om året, så er det her bare noget særligt,” slutter Jes Mortensen.
Faktaboks
12 TV-stationer har kommentar-hold på plads i Parken tirsdag aften: Viaplay DK, TNT UK, TV2 Norge, Telia Sverige, Canal+ France, Polsat, CBS USA, Stan Australia, Sky Italia, Sony Six, TSC Israel og Proximus – og journalister og eller fotografer fra blandt andet Danmark, England, Sverige, Norge, Island, Holland, Spanien, Polen, Tyskland, USA, Slovakiet og Japan. Desuden kommer yderligere en håndfuld danske og udenlandske TV-stationer for at lave indslag om kampen.
Kampen bliver vist i 159 lande rundt om i hele verden, og du kan se den fulde liste her på livesoccertv.com.