F.C. København & adidas høster hæder ved global kampagnepris
FCK For Altid-kampagnen, der præsenterede sæsonens hjemmebanetrøje for herreholdet, vinder to priser ved den globale konkurrence for reklame og kreativ kommunikation, Epica Awards.
Bedømt af journalister fra hele verden
'FCK For Altid' er udarbejdet i samarbejde mellem FCK Media, adidas og det kreative bureau, Twenty, og med cases fra hele verden er det en prestigefyldt konkurrence, som kampagnen vinder priserne ved. Den belønnes med henholdsvis sølv i kategorien ‘Events’ og bronze i kategorien ‘Public Interest - Health and Safety”.
Epica Awards skiller sig ud fra andre awards i den kreative industri ved at have en jury kun bestående af journalister og redaktører fra den internationale fagpresse.
Et vigtigt budskab
Kampagnens overordnede formål var at benytte opmærksomheden omkring trøjelanceringen til at minde F.C. Københavnerne om at passe på helbredet og fortælle dem, at regelmæssige helbredstjek kan gøre en vigtig forskel.
Budskabet blev foreviget på mange hvide trøjer i FCK Fanshop, hvor fans kom forbi til en gratis sundhedsscreening. Budskabet blev også fremhævet på Verdens Hjertedag den 29. september, ligesom herreholdet også spillede med det særlige budskab på trøjen.
>> Læs mere om hele kampagnen her
>> Dansk Markedsføring har også skrevet om den flotte hyldest af kampagnen
Tak til alle F.C. Københavnerne
Fra F.C. København og adidas skal der også lyde en stor tak til alle F.C. Københavnere, der støttede op om budskabet. Både ved at deltage i en gratis sundhedsscreening, det særlige tryk på trøjen, på sociale medier mm.
Banker dit hjerte også for Byens hold? Så pas godt på det.