Interview med Hans-Christian Smed, ny chef for Super Shoppen

Den 1.januar i år overtog firmaet X-Large driften af de to F.C. København souvenir-butikker, Super Shoppen og Shoppen. Vi har fået en længere snak med den nye leder i Super Shoppen, Hans-Christian Smed eller "Smed" som han går under til dagligt, om nye tiltag, forbindelsen til FCK samt fremtiden for Super Shoppen.


Nu hvor X-Large har overtaget driften af Super Shoppen og Shoppen – hvad er så de første planer I har?

For det første er det meget vigtigt at pointere, at vi er medspillere til alle aktiviteter der kan give fokus på FCK og Parken. Vi vil gøre alt hvad der er står i vores magt for at pleje FCK og FCK’s fans’ interesser, som det hele tiden har været hensigten. Super Shoppen skal vedblive med at være Danmarks #1 fan shop.

Det første vi vil gøre er, at sætte fokus på aktivitetsniveauet generelt – derved mener jeg, hvordan vi kan bringe alle de interesser der er omkring FCK sammen, så vi kan finde ud af hvilke services vi skal yde gennem Super Shoppen. Selvfølgelig primært fansene men også alle andre folk der skulle have interesse i FCK/PARKEN.

Næste punkt er så sortimentssammensætningen. Vi skal have afdækket hvad FCK’s fans gerne vil have, sætte større fokus på at produktudvikle beklædningen så de bliver endnu mere attraktive – vi vil altså forsøge at finde ud af hvad vores fans gerne vil have! Det vil vi gøre ved hjælp af de medier FCK nu engang har tilknyttet, samt selvfølgelig igennem den officielle fanklub. Vi vil gerne have FCK’ fans til at komme med indput og ideer til hvad der skal være at finde i Super Shoppen.

Kan du præcisere hvordan i vil gøre det?

Vi vil oprette et FCK forbrugerpanel på internettet i samarbejde med analyseinstituttet Instant-answer.com bestående af forskellige aldersgrupper, køn m.m. som en gang i kvartalet eller efter behov kan give deres mening tilkende om sortiment, service, åbningstider osv. Vi vil snarest offentliggøre hvordan man kan tilmelde sig dette panel.

Hvornår vil man så se noget nyt i Super Shoppen?

Fra 1. marts begynder vi at designe og produktudvikle nye varer til FCK kollektionen og sammen med vores gode samarbejdspartner Nike vil vi udvælge de bedste produkter fra deres kollektion. Til efteråret vil disse produkter findes i Super Shoppen.


Når der er arrangementer i PARKEN, vil vi som led i det, også have merchandise fra det pågældende arrangement. Nu er der jo Melodi Grand Prix snart og der er det jo oplagt også at have diverse souvenirs til de mange gæster der vil være her over den weekend.

Yderligere håber vi på nogle nye services. Her tænker jeg specielt på Oddset/Tips/Lotto. Så vil vi også være fokuseret på at være synlige til udebanekampe – specielt på Sjælland men også til de store kampe i Jylland.

Vi skal også i løbet af foråret have gennemgået Super Shoppens hjemmeside og bragt den up-to-date.

Andre tiltag vil være at få aftaler med butikker udenfor PARKEN til at sælge nogle af FCK produkter, så vi også kan nå ud til de fans der ikke bor i Storkøbenhavn.

Hvad med sortimentet nu? Hvordan kommer det til at se ud?

Super Shoppen skal selvfølgelig altid kunne tilbyde de samme produkter som spillerne bruger til træning og kamp. Derudover vil vi som nævnt produktudvikle en kollektion med FCK’s eget logo inden for både hårde og bløde varer. Den endelige sammensætning af produkter kender vi først når vores designer har hentet den nødvendige inspiration og fået det færdigudviklet.