Ny Superliga – nye ligapartnere
Siden efteråret 2008 har Divisionsforeningens Brandingudvalg arbejdet på at lave et helt nyt fundament for tilknytningen af partnere til Danmarks bedste fodboldrække. I stedet for at sælge liganavnet til en enkelt sponsor er der blevet skabt et ligabrand hvortil der vil blive koblet op mod fire officielle partnere. DBU Sponsorship har på nuværende tidspunkt indgået aftale med tre partnere på vegne af Divisionsforeningen og Superliga-klubberne:
Arbejdernes Landsbank
- Superligaen danner fællesskaber, begejstrer og skaber rigdom i hverdagen - bygger med andre ord på mange af de sunde værdier vi har i Arbejdernes Landsbank. Vi glæder os til at være en del deraf siger Peter Froulund, marketingdirektør for Arbejdernes Landsbank.
PricewaterhouseCoopers
- PwC gør meget ud af at være til stede lokalt og med vores 16 kontorer spredt over hele landet dækker vi bredt. Superligafodbold har stor lokal fokus og er en udbredt interesse for mange af vores kunder. Det vil vi gerne støtte op omkring. Siger Carsten Gerner, adm. Direktør for PricewaterhouseCoopers.
Den tredje partner ønsker ikke at blive afsløret endnu, mens der stadig forhandles med potentielle partnere til den fjerde og sidste plads.
Det nye liga-brand skal desuden være en stærk markering af Superligaens øjeblikkelige status som Skandinaviens klart førende fodbold-turnering.
Superliga.dk
Sammen med det nye liga-brand vil Superligaen for første gang få et officielt tilhørssted på internettet. På superliga.dk kan man finde de vigtigste informationer om samtlige kampe, tjekke spillerstatistik, følge med i kampene via en avanceret livecast, spille det officielle Superliga managerspil, se højdepunkter mm. Sitet lanceres i ugen op til sæsonstarten 2010/2011.