Skål for fyldte tribuner: I aften giver Carlsberg en omgang 

Opbakningen til vores hjemmekampe er helt fænomenal, og det kalder på en hyldest. Derfor giver vi en omgang sammen med Carlsberg ved hjemmekampen mod Vejle. 

I 2024 har vi sammen med Carlsberg gjort en særlig indsats for at fylde de tomme pladser i Parken, og missionen er lykkedes: vi er nu blevet langt flere F.C. Københavnere i Parken. 

Jeres opbakning er helt uvurderlig, og det skal I have stor tak for. Derfor giver vi en omgang sammen med Carlsberg efter slutfløjt til fredagens kamp mod Vejle, hvor det vil være muligt at hente en gratis Carlsberg øl eller sodavand (øl 18+) ved området bag B-tribunen.

”I Carlsberg glæder vi os over, at de aktiviteter vi sammen satte i søen i begyndelsen af året, allerede giver resultater. Det viser, hvordan de F.C. Københavnske fans virkelig tager sammenholdet alvorligt, når så mange vælger at give andre muligheden for at opleve en kamp i Parken, når man selv er forhindret. Det vil vi gerne være med til at honorere med en kold øl eller vand fra Carlsberg”, lyder det fra Christopher Bak Billing, sponsordirektør i Carlsberg Danmark.

Flot stigning på billetudnyttelsen og 87.000 kr. til fanarbejde 
Flere og flere bidrager til indsatsen mod tomme pladser i Parken; både ved selv at dukke op – men også ved at udlåne/frigive billetten, hvis man er forhindret.  

Udnyttelsen af billetter og kort er steget med 5 procentpoint i denne sæson sammenlignet med samme antal kampe i sidste sæson. I samme periode er antallet af billet-frigivelser firdoblet, og udlån af faste pladser er steget med over 50%.

Når fans frigiver deres plads og klubben lykkes med at sælge den, går der hver gang 19,92 kr. til fankassen, hvor eks. F.C. København Fanclub og Sektion 12 Foreningen kan søge om midler til fanarbejde og stemningsskabende aktiviteter.  Det har indtil videre resulteret i, at der er tilført 87.000 kr. til fan- og stemningsarbejdet omkring klubben. 

”Vi er begejstrede over, at F.C. Københavnerne oftere kommer i Parken, men også husker at give muligheden videre til medfans, hvis man ikke selv kan. Vi er også meget glade for Carlsbergs støtte til kampagnen og hyldest til F.C. Københavns fans. I fællesskab vil vi arbejde videre for at fylde Parken hver gang”, siger Mikkel Grove Lindsted, Kommerciel Direktør i F.C. København.

Arbejdet fortsætter 
Takket være en fantastisk indsats af F.C. Københavnerne, understøttet af funktionerne i FCK-appen, betingelser omkring udnyttelse på faste pladser og et generelt øget fokus via samarbejdet med Carlsberg, har vi sammen sikret færre tomme sæder i Parken.  Lad os sammen holde fast i den positive udvikling og sammenholdet på tribunerne i Parken.

>> Læs mere om frigivelse og udnyttelse her 

Praktisk om udlevering af drikkevarer 
Vi anbefaler, at man henter sin øl/sodavand på området bag B-tribunen og tager den med sig på vejen hjem fra Parken, så der skabes plads til de mange fans, der skal forbi afhentningsstationerne. 

>> Du kan stadig nå det: find din plads til aftenens kamp her