Mediehus
F.C. København har over de seneste 10 år opbygget FCK Media, der leverer højkvalitets content, som især på videoindhold er best-in-class i Skandinavien og internationalt anerkendt.
På tværs af de primære platforme har vi en følgerskare på cirka 600.000 og er derudover et attraktivt Top-10 medie på Facebook og Instagram målt på interaktioner og video-visninger i Danmark.
FCK Media er blevet en stærk del af forretningen der i 2022 bidrager med en to-cifret millionomsætning i forhold til partnerskaber og øvrige brand-samarbejder.
Kampagner, data og analyse samt content er blevet væsentlige aktiver i salg og aktivering af kommercielle partnerskaber, men er også et af vores vigtigste markedsføringselementer til salg af billetter, sæsonkort/abonnementer og merchandise.
I den fremtidige konsolidering af F.C. København som mediehus vil vi se på flere muligheder for at udvikle os yderligere. Eksempelvis via nye kanaler, forretningsmodeller omkring content (abonnement mv.), samt FCK Media som bureau.