Flot sæsonkortsalg
Inden sæsonens første hjemmekamp fredag aften mod AGF har 11.550 købt sæsonkort eller abonnement.
Denne sommer har der været glædeligt stor interesse for at blive en fast del af stemningen til vores hjemmekampe, og det vil vi gerne benytte lejligheden til at sige tak for.
Glade og stolte over udviklingen
”Vi ser den positive udvikling som udtryk for, at københavnerne virkelig synes, at det er attraktivt at gå til fodbold og se FCKs hjemmekampe," siger Jacob Lauesen, der er Director, Brand Marketing & Development i F.C. København.
"Samtidig er vi lykkedes med at skabe nogle kort- og abonnementløsninger, som både i pris og sammensætning rammer godt og bredt. Vi har især på Nedre Sektion 12 solgt markant flere sæsonkort og har igen måtte melde udsolgt og oprette venteliste."
"Vi er meget glade for og stolte over den udvikling, og vi ser også positive tendenser på de øvrige tribuner. Det forpligter også os til at levere en stadig bedre oplevelse for alle dem, der viser os den loyalitet og tillid,” siger Jacob Lauesen.
Derfor oplyser vi nu tallet
FCK har tidligere ikke oplyst antallet af solgte sæsonkort, da formålet som oftest har været at sammenligne på tværs af klubber i Superligaen. Men det er vanskeligt at få et reelt billede, da tallene ikke er direkte sammenlignelige:
”Vi har valgt at offentliggøre tallet nu, fordi vi ofte bliver spurgt, og fordi det som sådan ikke en hemmelighed. Men det er vigtigt for os, at tallene bliver sammenlignet korrekt," understreger Jacob Lauesen.
"Det tal, vi bringer her, er antallet af solgte sæsonkort og abonnementer, men abonnementer kan købes og afmeldes løbende gennem sæsonen, så tallet er mere dynamisk end før. Til gengæld er tallet f.eks. uden det mindre antal sæsonkort, der ikke er betalt for, blandt andet som en del af vores samarbejde med fanklubben."
"Vi sammenligner gerne på tværs af ligaen, for benchmarking er godt for at kunne lære af hinanden og udvikle sig yderligere. Derfor deltager vi også aktivt i arbejdet med at blive enige om fælles standarder for tilskuertal, sæsonkort etc., så vi benchmarker på et ensartet grundlag,” slutter Jacob Lauesen.