Parken vil løfte madoplevelsen til nye højder
En ny strategi er på vej med målet om at give gæsterne i Parken en fantastisk oplevelse både på og uden for banen.
København er kendt som en gastronomisk hovedstad verden over, og det skal afspejles i de tilbud om mad og drikke og den generelle gæsteoplevelse, som Parken fremover vil tilbyde.
Del af en ny strategi
Det bliver nu Parken selv, som står for driften af alle events i Parken, og ambitionen er at løfte gæsteoplevelsen op på internationalt niveau.
Det er en del af nye strategi, der bliver præsenteret senere på året, og det betyder, at PARKEN Sport & Entertainment har opsagt samarbejdet med AirGroup, der har stået for Food & Beverage (F&B) i Nationalarenaen, Parken, de senere år.
Fuldt fokus på gæsternes oplevelse
Dermed er en vigtig byggesten lagt for fremtidens oplevelser i Parken:
”Den kommende strategi for F.C. København og Parken betyder blandt andet, at vi har fuldt fokus på at give gæsterne en dejlig oplevelse på alle parametre, når de besøger Parken," siger Allan L. Agerholm, bestyrelsesformand i Parken.
"God fodbold og skønne koncerter skal gå hånd i hånd med god service og mad og drikke af høj kvalitet. København er kendt for sine fantastiske restauranter, og vi ønsker at løfte oplevelsen i Parken til Superligaens bedste og på internationalt niveau.”
Markant ændring af Parkens drift
Den nye strategi bliver udrullet de kommende år og indebærer blandt andet, at Parken vil investere i opgraderinger.
Samtidig er ambitionen at indgå en række strategiske partnerskaber med anerkendte leverandører af kvalitetsprodukter. Det vil betyde en markant ændring i den måde, Parken hidtil har være drevet på, og det vil hæve gæsteoplevelsen.
”Vi kan snart præsentere nogle nye og meget spændende partnerskaber, som vi er overbeviste om vil løfte oplevelsen til et helt andet niveau på F&B området," siger Jacob Lauesen, direktør i Parken.
"Det vil være en innovativ og ny måde at skabe madoplevelser på et stadion på. København er en gastronomisk hovedstad, og det skal byens stadion afspejle på sin helt egen måde."
En stor operation, der vil tage tid
Parken har årligt op mod en million gæster til fodboldkampe, koncerter og andre events, så det er en stor operation at overtage driften af boder og partner-restauranter.
”Vi tager nu de første skridt på rejsen mod en langt bedre oplevelse for alle, der kommer i Parken," siger Brian Månsson, Director of Venue i Parken.
"Det bliver ikke perfekt fra første dag, men kommer til at tage tid. Vi er helt sikre på, at vi på sigt kan løfte oplevelsen af at komme i Parken til nye højder for vores gæster, uanset om man er her for at opleve landsholdene, FCK eller en koncert. Det arbejde glæder vi os til at tage fat på."
Ud over driften af Food & Beverage, har Parken også hjemtaget rengøringen af stadion for ligeledes at højne standarden på det område.
Vi glæder os til sæsonpremieren
F.C. København indleder sit titelforsvar i den nye 3F Superligasæson søndag den 17. juli hjemme mod AC Horsens, og allerede her står Parken altså selv for driften af boder mv.
Som nævnt bliver det ikke perfekt fra dag 1, men alle involverede arbejder på højtryk hele sommeren for at byde velkommen i gode rammer til sæsonpremieren.