Ny banebrydende aftale med adidas
F.C. København og adidas løfter samarbejdet med en ny, stærk aftale, der sætter hidtil usete nordiske standarder for spillertrøjer, træningstøj og casual wear.
Aldrig før har en klub i Norden indgået en lignende aftale med adidas, der fremadrettet vil prioritere F.C. København på niveau med klubbens store ambitioner.
”Vi har med ”Vi er København” strategien løftet F.C. København til et nyt niveau. Det er lykkedes via en stor indsats og kvalitet på banen, kontorerne og tribunerne. Samlet gør det klubben attraktiv for de største internationale brands, og det er den nye aftale med adidas et stærkt eksempel på,” siger direktør, Jacob Lauesen.
Den nye aftale betyder, at F.C. København får unikke spillertrøjer, som ingen andre klubber har. Samtidig vil adidas skabe FCK’s helt egen serie af blandt andet træningstøj og casual wear samt produkter fra eksklusive sub-brands som Originals. En mulighed, de færreste klubber får.
”Der skal ikke herske nogen tvivl om, at vi har stillet store krav til adidas for at sikre det helt særlige københavnske aftryk på vores produkter. Vi tager nu vores samarbejde til et hidtil uset niveau, der matcher internationale klubber, og det det betyder, at vi fremover vil se mange flere og helt nye produkter med FCK-logo fra adidas,” siger kommerciel direktør i F.C. København, Mikkel Grove Lindsted, og uddyber:
”I disse forhandlinger har vi i høj grad haft fansene med os i tankerne, for det er ikke nogen hemmelighed, at der gennem årene har været forskellige oplevelser omkring særligt spillertrøjerne. Vi ønsker at levere det, vores fans ønsker, og derfor er vi meget glade for, at vi i den nye aftale med adidas kan sætte vores eget præg på alle elementer.”
Også den sportslige afdeling, inklusive flere spillere, har været involveret i udarbejdelsen af den nye aftale og har givet input og ønsker til de fremtidige produkter fra adidas. Det vil fortsat være adidas, der ultimativt godkender alle designs, men F.C. København har fået bedre mulighed for at sætte hovedstadens aftryk på alle kommende produkter, der også vil være tilgængelige globalt som følge af den nye aftale.
Hos adidas glæder man sig til at folde den nye, store aftale ud:
"Vi har klædt F.C. København på siden 2012, og vi er stolte af, at vi i de kommende år løfter partnerskabet til næste niveau. Vi er meget begejstrede for, at klubben også sætter store aftryk på den internationale scene. Fodbold er en topprioritet for os, og det er vigtigt at samarbejde med de bedste klubber. Her er København en nøgleby for os og et marked med fuld fokus,” siger Elin Sundell Nilsson, Nordic Sports Marketing Director hos adidas.
”adidas har strakt sig langt for at vise, at de forstår vores position, og det har været vigtigt for os at indgå en aftale, der flugter med vores ambitioner og strategi. Vi arbejder hver eneste dag på at skabe et solidt samlet økonomisk fundament for klubben og vores ambitioner, og her er det helt afgørende med samarbejdspartnere, der vil bidrage til at løfte klubben og vores brand,” siger F.C. Københavns kommercielle direktør, Mikkel Grove Lindsted.
Aftalen løber frem til sommeren 2028, og udrulningen begynder allerede fra den kommende sæson 2024/2025, hvor løverne vil optræde i unikke spilletrøjer. Træningstøj, casual wear og Originals bliver præsenteret løbende over de kommende år.
Hvad betyder den nye aftale med adidas for merchandise, spillertrøjer mm.? Få svar på dine spørgsmål i linket:
FAQ FCK x adidas 2028