Ny prispolitik i F.C. København
04/01 2002 00:00
F.C. København indfører en differentieret prispolitik i forbindelse med forårets syv hjemmekampe i SAS-Ligaen. Den nye prispolitik indebærer, at prisen til kampene mod henholdsvis AGF, Silkeborg IF og Vejle Boldklub sænkes fra de nuværende 100 kroner til 75 kroner per kamp. Prisen til kampene mod Esbjerg, AB og OB forbliver 100 kroner, mens prisen for at overvære kampen den 12. maj 2002 mod Brøndby bliver 150 kroner.
-Initiativet er et forsøg på at gøre de mindst efterspurgte kampe mere attraktive for publikum. Samlet set betyder det et prisfald på lidt over 3 procent for de mest loyale fans, der ser alle vore kampe, siger Flemming Østergaard, administrerende direktør i F.C. København.
Princippet om prisdifferentiering er ikke nyt i dansk fodbold. Således havde Brøndby IF specielle priser til de to hjemmekampe i efteråret 2001 mod F.C. København.
Pæn efterspørgsel på sæsonkort
Flemming Østergaard kan i øvrigt glæde sig over en pæn efterspørgsel på klubbens sæsonkort på det såkaldte Nedre C-afsnit på Fredgaard-tribunen i PARKEN. Næsten 1.500 fans har tilkendegivet, at de ønsker en fast plads på tribunen til de syv forårskampe.
-Vi oplever stadig flere, der gør op med den traditionelle danske indstilling om, at en fodboldkamp er noget, man beslutter sig for at se på kampdagen. Jeg er overbevist om, at denne positive udvikling vil fortsætte i de kommende år, siger Flemming Østergaard.
Opbakning fra fans
F.C. Københavns officielle Fan Club hilser de nye tiltag velkommen:
-Faste pladser på Nedre C er et længe næret ønske fra fansenes side, og vi er meget tilfredse med, at klubben har lyttet til os, siger formanden for F.C. Københavns officielle fanklub, Anders Larsen, der ligeledes bakker op om det nye tiltag med differentierede priser :
-Det er et sundt princip, at de trofaste fans belønnes, mens de mindre frekvente tilskuere, der kun vælger topkampene, må betale lidt mere, siger Anders Larsen.
F.C. København har i alt reserveret 2.300 pladser på Fredgaard-tribunen til de nye sæsonkort.
-Initiativet er et forsøg på at gøre de mindst efterspurgte kampe mere attraktive for publikum. Samlet set betyder det et prisfald på lidt over 3 procent for de mest loyale fans, der ser alle vore kampe, siger Flemming Østergaard, administrerende direktør i F.C. København.
Princippet om prisdifferentiering er ikke nyt i dansk fodbold. Således havde Brøndby IF specielle priser til de to hjemmekampe i efteråret 2001 mod F.C. København.
Pæn efterspørgsel på sæsonkort
Flemming Østergaard kan i øvrigt glæde sig over en pæn efterspørgsel på klubbens sæsonkort på det såkaldte Nedre C-afsnit på Fredgaard-tribunen i PARKEN. Næsten 1.500 fans har tilkendegivet, at de ønsker en fast plads på tribunen til de syv forårskampe.
-Vi oplever stadig flere, der gør op med den traditionelle danske indstilling om, at en fodboldkamp er noget, man beslutter sig for at se på kampdagen. Jeg er overbevist om, at denne positive udvikling vil fortsætte i de kommende år, siger Flemming Østergaard.
Opbakning fra fans
F.C. Københavns officielle Fan Club hilser de nye tiltag velkommen:
-Faste pladser på Nedre C er et længe næret ønske fra fansenes side, og vi er meget tilfredse med, at klubben har lyttet til os, siger formanden for F.C. Københavns officielle fanklub, Anders Larsen, der ligeledes bakker op om det nye tiltag med differentierede priser :
-Det er et sundt princip, at de trofaste fans belønnes, mens de mindre frekvente tilskuere, der kun vælger topkampene, må betale lidt mere, siger Anders Larsen.
F.C. København har i alt reserveret 2.300 pladser på Fredgaard-tribunen til de nye sæsonkort.