Nye tiltag i Telia Parkens udebaneafsnit
F.C. København har sommeren over arbejdet på en række tiltag i vores udebaneafsnit i Telia Parken, hvor vi som altid ønsker, at alle vores gæster får en så god oplevelse som overhovedet muligt.
Vi har kigget på vores udebaneafsnit på A11, herunder adgang, service, sikkerhed og den bemanding, vi har både i indgangen, på selve afsnittet og i boderne til kampen.
Vores gennemgang har resulteret i en række nye tiltag:
En ny vært-funktion.
Denne vært bliver den nye tribune-kontaktperson og vil være bindeled mellem FCK, udebanefans, udebaneholdets SLO, egne vagter, eget SLO-team og Telia Parkens sikkerhedsteam.
Formålet er at sikre, at alle får en god oplevelse, og at vi med øget fokus på dialog vil kunne komme uden om langt de fleste problemer, der kan opstå.
Øget information på vores nye hjemmeside
Det er blevet lettere at finde information på både sikkerhedschef og SLO-teamet, hvis man ønsker at komme i kontakt med disse, ligesom det er blevet lettere at få adgang til billetkøb og information og vejledning. Har man som gæst spørgsmål, kan man også altid henvende sig til vores kundeservice.
Nye barrierer på A11
Selvom A11 lever op til alle regler og krav sikkerhedsmæssigt, så kan afsnittet for nogle virke stejlt. Derfor arbejder vi på en langsigtet løsning med barrierer på dele af afsnittet. Vi har ingeniører på opgaven, men da vi går efter en varig løsning for fremtiden, så er arbejdet endnu ikke helt færdiggjort. Det bliver det snarest muligt.
Øget fleksibilitet på afsnittet
Vi vil meget gerne have flere besøgende fra de gæstende klubber, og vi har derfor fundet en løsning, som gør det muligt at skalere afsnittet op og ned, hvis en klub ønsker flere pladser. De enkelte klubber kan henvende sig til FCK, hvis det ønske opstår.
Større udvalg og bedre service i boderne
Vi ønsker både hurtig betjening og gode valgmuligheder i vores boder. Derfor har vi øget udvalget i boderne markant, og vi har også til denne sæson arbejdet på at gøre servicen endnu bedre.
Net foran afsnittet
Vi mener ikke i F.C. København, at det er nødvendigt med et net foran udebaneafsnittet til alle kampe, som er med til at genere udsynet for vores gæsters fans.
Derfor har hen over sommeren drøftet med de øvrige klubber, om der er behov for net foran udebaneafsnit landet over. Det mener vi ikke, og vi arbejder derfor på en løsning, så det kan være en mere individuel vurdering, om der er behov for et net til den enkelte kamp.
Men så længe det er et krav, kan vi desværre ikke gøre mere ved dette. Vi afventer dog eventuelle ændringer på området, eller en linje for hvilket type net, man ønsker, hvis det skal være ens rundt i hele landet. Vi vil som de første være klar til at enten fjerne det, eller investere i et, der lever op til fælles ønsker.
Andre forhold
Afsnittet vil fortsat leve op til alle andre krav og regler. Der er monteret capotårn, og busser med udeholdets fans kan stadig parkere umiddelbart foran indgangen. Gangbesværede gæster kan få hjælp ved at henvende sig til stewards eller vores vært ved indgangen.
Som tilfældet er i forhold til egne fans, arbejder vi i F.C. København altid på at blive bedre. Det gælder også samarbejdet med gæstende fans, og vi håber, at disse nye tiltag vil være med til at underbygge dette.
Vi glæder os til en ny sæson med god stemning på stadion – landet over.