Ny struktur i F.C. Københavns kommunikations- og presseafdeling

De senere års udvikling i F.C. København samt den store og stadigt stigende opmærksomhed danner nu grundlag for en ny struktur i klubbens kommunikations- og presseafdeling.

F.C. København opretter derfor to nye stillinger.

Som ny chef for kommunikation og public affairs ansættes Maria Krüger Torp, som vil have det overordnede ansvar for klubbens kommunikation, samarbejdet med pressen og strukturering af det politiske arbejde.

I en ny stilling som pressechef forfremmes Kristoffer Skadhauge, der fremadrettet vil have den direkte kontakt til pressen i forbindelse med førsteholdets aktiviteter på 10’eren og i PARKEN. Han bliver dermed ny pressekontakt for alle medier ift. alle F.C. Københavns hold i øvrigt.

”Som følge af at vi hele tiden udvikler os til en større klub og i de seneste år har oplevet en markant interesse for alle aspekter af klubben, opprioriterer vi nu helt naturligt både vores kommunikations- og pressearbejde samt det politiske arbejde,” siger F.C. Københavns direktør, Jacob Lauesen.

”Vi har store ambitioner om at være mere for København og give tilbage til byen via forskellige initiativer, og det kræver et tæt og stærkt samarbejde med en lang række interessenter. Som Skandinaviens største klub har vi også et ønske om på forskellig vis at gå forrest, og initiativerne skal naturligvis kommunikeres vidt og bredt.”

”Med oprettelsen af de nye stillinger ønsker vi at løfte vores strategi Vi er København yderligere og sikre, at F.C. København når ud til hele hovedstaden. Både fans, medier og interessenter skal opleve, at vi er tilgængelige og åbne.”

Den nye struktur i F.C. Københavns kommunikations- og presseafdeling betyder, at den nuværende stilling som kommunikationschef nedlægges. Alle i F.C. København vil derfor gerne takke Jes Mortensen for hans mangeårige indsats for klubben, hvor Jes blandt andet har haft det ledelsesmæssige ansvar for udviklingen af FCK-tv og FC København som mediehus.