F.C. København og Planet Nusa vil styrke kvindefodbolden 

Det community-drevne sportstøjsbrand Planet Nusa indgår strategisk partnerskab med F.C. Københavns kvindehold.

Formålet er at styrke fællesskabet inden for kvindefodbold og løbende præsentere særlige tøjkollektioner skabt i samarbejde mellem københavnske Planet Nusa og F.C. København. 

Livsstilskollektioner til spillere og fans
Partnerskabet mellem kvindeholdet og Planet Nusa indebærer blandt andet produktion af livsstilskollektioner til holdet og alle fans med det formål, at FCKs Fanshop fremadrettet også kan tilbyde et bredt udvalg af tøj og accessories til alle via samarbejdet med Planet Nusa. Aftalen indebærer også, at Planet Nusa vil benytte deres community-aktiviteter til at gøre fodbold mere tilgængelig for piger og kvinder. 

"Vores drøm med Planet Nusa er at skabe et kæmpe fællesskab, hvor alle er velkomne. Derfor er vi stolte af at indgå en aftale med F.C. København, hvor vi sammen kan byde endnu flere piger og kvinder velkommen i fodboldfællesskabet. Målet er, at alt omkring fodbolden - lige fra at dyrke fankulturen omkring F.C. København og Fanshoppen til at prøve en fodboldtræning - skal gøres tilgængeligt for flere. Vi er stolte at bidrage til, at kvindernes fodbold får den opmærksomhed, som den fortjener," siger Kristine Esmer, medstifter af Planet Nusa. 

Udbygge fodboldfællesskabet 
Partnerskabet mellem de to stærke brands har til formål at skabe en fælles platform for fodbolden, der appellerer bredt og skaber opmærksomhed omkring kvindefodbolden. 

"F.C. København har en ambition om hele tiden at udbygge det særlige fællesskab omkring fodbolden, både socialt og sportsligt. En vigtig del af fællesskabet handler om at kunne vise sin kærlighed til klubben,” siger F.C. Københavns kommercielle direktør, Mikkel Grove Lindsted. 

“Derfor er vi utroligt glade for at få Planet Nusa som partner, så vi får mulighed for også at tilbyde kvindelige fans flere livsstilsprodukter med reference til klubben. Derudover passer Planet Nusa perfekt med vores vision for klubbens kvindehold. Vi mener, at vi sammen kan gøre en forskel og åbne fodbolden mere op for alle, siger Mikkel Grove Lindsted, og bakkes op af Mille Skat, medstifter af Planet Nusa: 

"Vi ser frem til at udvikle nye og kreative måder til at inspirere og motivere flere piger og kvinder til at engagere sig i fodbold. Sammen med F.C. København drømmer vi stort om at skabe et professionelt setup omkring kvindefodbold på linje med det, mænd oplever i dag. Selvom det bliver et langt træk, er jeg sikker på, at vores fælles store ambitioner vil gøre en forskel,” siger Mille Skat. 

Aftalen løber til sommeren 2026, og parterne forventer at kunne præsentere den første FCK-Planet Nusa kollektion i løbet af efteråret 2024. 

Om Planet Nusa 
Planet Nusa blev grundlagt i København i 2018 af Kristine Esmer og Mille Skat med en klar vision om at skabe et sportstøjbrand med et stort fællesskab i ryggen. I dag er fællesskabet blevet til et stort community, hvor mere end 500 ugentligt deltager i trænings-bootcamps, løb, svømmeture, talks og mange andre events hver uge. 

Planet Nusa